پل عابر پیاده

پل عابر پیاده

همه چیز درباره پل فلزی روگذر عابر پیاده
پل عابر پیاده

پل عابر پیاده

همه چیز درباره پل فلزی روگذر عابر پیاده

پُلی منحصر بفرد در لندن /تصاویر

پل عابر پیاده متحرکی در میدان مرشانت لندن نصب گردیده که در طراحی بسیار زیبای آن بادبزن های دستی ژاپنی منبع الهام بوده اند. این پل در حالت خوابیده کاملا شبیه یک پل عابر پیاده معمولی است، یعنی یک پل فلزی نقره ای رنگ که عابران پیاده از طریق آن می توانند از کانال گراند یونیون عبور کنند. 

 









زیباترین پل عابر پیاده ایران /عکس

پل “طبیعت” یک پل سه طبقه غیر خودرویی و پیاده‌رو است،این پل از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و نمایی کلی از شهر تهران را میتوان از روی پل مشاهده کرد.این پل بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی ایران محسوب می‌شود و اواخر مهرماه افتتاح می‌شود. 

 



دلایل برداشتن پل عابر پیاده میدان انقلاب

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران دلایل برداشتن پل عابر پیاده میدان انقلاب را اعلام کرد.

حامد رضایی، مدیر روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران در واکنش به اخباری مبنی بر غیب شدن پل عابر پیاده میدان انقلاب، از برداشتن این پل به منظور بهبود شرایط بصری این محدوده خبر داد و گفت: با
 
توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و به منظور اجرای طرح بهسازی و ساماندهی میدان انقلاب این پل برداشته شد.
 
وی  با تاکید بر اینکه این پل عملا کارایی در این محدود نداشت و عابران برای عبور و مرور از زیر آن عبور می کردند، افزود: با توجه به اینکه پل عابر پیاده میدان انقلاب مکانیزه نبوده و حداقل در هر طرح بالغ بر 70 پله نصب شده بود لذا شهروندان از این پل استفاده ای نمی کردند و در این محدوده کارآیی برای عبور و مرور عابران نداشت.
 
رضایی با تاکید بر اینکه طرح پیش بینی شده برای فضای میدان به صورتی است که یشترین حق را برای عابران پیاده در نظر گرفته است، ادامه داد: برنامه ریزیها برای میدان انقلاب به عنوان یکی از میادین مهم شهری که بیشترین
 
تردد عابران و ماشین در آن انجام می شود به صورتی است که عابران پیاده نیز بتوانند به طرز مطلوبی در آن فضا تردد کنند.
 
به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران طراحی های صورت گرفته برای این محدوده به گونه ای است که عابران بتوانند به راحتی از سطح خیابان عبور کنند و با اتمام طرح عملا پل عابر پیادهکارآیی نخواهد داشت.

پل عابر پیاده میدان انقلاب غیب شد

میدان انقلاب با حجم عظیم ترددها تنها یک پل عابر پیاده داشت که آن هم بنا به علل نامعلومی برچیده شد.

به گزارش فارس، میدان انقلاب اسلامی که در  گذشته به نام میدان 24 اسفند یا میدان مجسمه بود، میدانی است در شهر تهران که در تقاطع خیابان‌های انقلاب، کارگر و آزادی قرار دارد.

این میدان یکی از میدان‌های اصلی شهر تهران به شمار می‌رود.

به دلیل مرکزیت این میدان، و نیز امکان دسترسی به دیگر مناطق شهر، روزانه افراد بسیاری از این میدان می‌گذرند. پیش از این بنای یادبود «هشت سال دفاع مقدس» در مرکز این میدان قرار داشت و در سال 1388 طی عملیات عمرانی راه‌اندازی ایستگاه مترو تهران جای خود را به یک حجم گنبدی شکل داد.

بیش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها و انتشارات در خیابان انقلاب فعالیت می‌کنند. سینما بهمن در شمال‌شرقی میدان، سینماهای مرکزی شهر تماشا و پارس در جنوب غربی میدان، و شمال و جنوب میدان نیز بازار عرضهٔ مواد غذایی قرار دارند.

این میدان که روزانه میلیون‌ها نفر از آن عبور می‌کنند فقط یک پل عابر پیاده داشت که آن هم بنا به علل نامعلومی برچیده شد و مردم مجبورند از وسط خیابان عبور کنند و همین امر باعث بروز ترافیک در این محدوده شده است.