پل عابر پیاده

پل عابر پیاده

همه چیز درباره پل فلزی روگذر عابر پیاده
پل عابر پیاده

پل عابر پیاده

همه چیز درباره پل فلزی روگذر عابر پیاده

تکمیل پروژه پل عابر پیاده رودخانه هال به منظور کاهش ترافیک های آبی با هزینه 11.3 میلیون دلار

در شرق مرکز شهر هال (Hull) یک پل عابر پیاده جدید نهفته است، که اتصال دهنده میان یک منطقه حفاظت شده شهر قدیمی انگلیس به یک فضای صنعتی در حال توسعه می باشد. این پل عابر پیاده خاص، که توسط معمارانی با نام های McDowell و Benedetti طراحی شده است، شامل یک سری مشخصه های جدید سیستم مکانیکی می باشد، چنانکه مردم بر فراز این پل سوار می شوند و پل به آرامی در سراسر رودخانه هال می چرخد. این پل به منظور راه حلی برای کاهش ترافیک های آبی این منطقه طراحی شده است.

این پل در اصل برای یک مسابقه طراحی بین المللی که در سال 2005 برگزار شده بود نیز طراحی گردید، متشکل از دو عنصر اصلی می باشد: یک مرکز دایره ای بزرگ که امکان دسترسی به سمت غربی رودخانه را فراهم می آورد، و یک قسمت فولادی مانند ستون فقرات که 35 متر پیش آمدگی (114 فوت) بر فراز آب رودخانه هال را فراهم می آورد. قسمت فولادی از یک دالان طولانی، و یک دالان کوتاه تر با شیب تندتر تشکیل شده است.

قوس پل، اجازه می دهد تا وسایل عبور و مرور کوچک تر بتوانند از زیر آن حرکت کنند. با این حال، زمانی که نیاز باشد تا کشتی های بزرگتر عبور کنند، مکانیزم رانش گر الکتریکی در بخش دالان، پل عابر پیاده را به بیرون می چرخاند.

یکی از ویژگی های منحصر بفرد پل رودخانه هال این است که عابرین می توانند بر روی سازه منتظر باشند تا آن بچرخد. در حقیقت، قسمت غربی ورودی پل هیچ مانعی ندارد، و به آرامی حرکت می کند تا مردمی که مایلند از آن استفاده کنند بتوانند بر روی آن سوار و پیاده شوند. این فرآیند به آرامی در 0.5 فوت در ثانیه رخ می دهد، و توسط یک اپراتور انسانی نظارت می شود.

برای انجام جابجایی، بخش دالان پل بر اساس یک سری از چرخ ها تنظیم شده است که به نوبه خود در بالای یک مسیر دایره ای، با قطر 16 متر (25 فوت) حرکت می کند. در مجموع سه واحد دنده الکتریکی در بخش مکانیزم رانش گر نیز پل را به جلو می راند، که موجب می شود تا محور در اطراف بلبرینگ دریاچه مرکزی حرکت کند، مک داول و بندتی این عمل را به صفحه گردان راه آهن تشبیه نموده اند.

بخش مرکزی شامل رستوران، با پلت فرم قابل مشاهده بر روی سقف آن می باشد. هنرمندی به نام Nayan Kulkarni یک دستگاه صوتی با هدف افزایش تجربه عابران و نیز ارائه هشدارهای شنیداری در زمان استفاده از پل تعبیه کرده است.

بعلاوه بخش روشنایی این پل نیز واقعا فوق العاده طراحی شده است، چنانکه با ترکیب چراغ ها با نرده های پل موجب می شود تا عمدا نور در شب بر روی آب بیوفتد، و صحنه هایی زیبا و تماشایی را برای عابران فراهم آورد.

در مورد مناطق اطراف پل رودخانه هال هم غفلت نشده است، مقاومت آن در برابر سیل افزایش پیدا کرده است، باغ های پله ای، و یک میدان مرکزی که به تازگی به اتمام رسیده است نیز وجود دارد.

پروژه پل رودخانه هال در ماه می امسال با هزینه تقریبا 11.3 میلیون دلار تکمیل شده است.

منبع : gizmag


 پل عابر پیاده


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.