X
تبلیغات
وکیل جرایم سایبری

پل عابر پیاده

همه چیز درباره پل فلزی روگذر عابر پیاده

4سال نامه نگاری برای احداث یک پل هوایی/عبور از زیرپل جاده در نبود پل عابر پیاده

به گزارش خبرنگار مهر، جاده یاسوج به بابامیدان یکی از پر ترددترین جاده های کهگیلویه و بویراحمد است. جاده ای که استانهای جنوبی را به مرکز کشور وصل می کند.

تا قبل از سال 89، اهالی روستاهای دشتروم در کیلومتر 15 این جاده مشکلی نداشتند اما پس از افتتاح جاده جدید یاسوج به بابامیدان در آن سال و افزایش حجم ترافیک آن، تازه مشکلات برای اهالی این دهستان آغاز شد.

روستای حسین آباد یکی از روستاهای مهم دشتروم است که در کنار این جاده قرار دارد به طوری که این محور ارتباطی روستا را به دونیم تقسیم کرده و مردم روزانه باید برای امور زندگی از این جاده ها به دفعات عبور کنند.

به دلیل واقع شدن بسیاری از خانه ها در پایین دست جاده و احداث نهادهای آموزشی، خدماتی، انتظامی و بهداشتی در سمت دیگر، رفت و آمد مردم این روستا به سختی صورت می گیرد.

با این حال به دلیل نبود علائم رانندگی، سرعت گیر و پل عابر پیاده تاکنون دهها تن از اهالی این روستا به خصوص دانش آموزان در هنگام عبور از جاده دچار حادثه شده اند که منجر به مرگ تعداد زیادی از آنها طی سالهای اخیر شده است.

مدرسه ابتدایی شهید مرادی روستای حسین آباد دشت روم به دلیل واقع شدن در سمت شمالی جاده هر ساله شاهد پرپر شدن گل هایی است که برای کسب علم روانه مدرسه می شوند ولی معصومانه در این جاده جان خود را از دست می دهند. 

 

اگر چه این روزها مدرسه ابتدایی این روستا وارد تعطیلات تابستانی شده و اضطراب اهالی روستا از عبور هر روزه فرزندانشان از این جاده برای رفتن به مدرسه کاهش یافته اما تابستان فصل کشاورزی است و نگرانی ها همچنان هم باقی است.

آنها بارها با چشم خود دیدند که فرزندانشان چگونه در مقابل چشمانشان در این جاده پرپر می شوند و انبوه درخواستهای آنها برای احداث یک پل بر زمین مانده است.

با این حال پل مخصوص آب های سطحی که در ورودی این مدرسه و در زیر جاده قرار دارد تنها محل امن برای عبور دانش آموزان این مدرسه بوده است که با بارش باران و برف این مسیر امن نیز غیرقابل استفاده می شود. 

عبور 70 دانش آموز از جاده دغدغه روزانه مردم روستا 

رییس مدرسه شهید مرادی روستای حسین آباد دشت روم، نبود پل هوایی و عدم رعایت سرعت مجاز توسط وسایل نقلیه در این مسیر را از مهم ترین عوامل مرگ و میر در این روستا عنوان می کند.

سید رحمت الله حسینی با اشاره به کشته شدن تعدادی از اهالی این روستا به خبرنگار مهر می گوید: در حال حاضر حدود 70 دانش آموز مقطع ابتدایی در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند که در هنگام عبور از جاده برای رفت و آمد به مدرسه دچار مشکل می شوند.

وی این مسئله را از مهم ترین دغدغه های اهالی روستای حسین آباد عنوان می کند و ادامه می دهد: اولیای دانش آموزان این مدرسه مجبورند هر روز فرزندان خود را از جاده عبور دهند و هنگام ظهر معلمان و برخی دیگر از اهالی این وظیفه را بر عهده دارند.

حسینی با اشاره به عبور دانش آموزان از زیر پلی در این جاده می گوید: در این پل که در زیر جاده اصلی است به دلیل وجود زباله ها و رطوبت، انواع حیوانات و حشرات موذی وجود دارد. 

 

رییس مدرسه شهید مرادی حسین آباد دشتروم با اشاره به درخواست های مردم این روستا به مسئولان برای احداث پل هوایی در این مسیر بیان می کند: طی سالهای اخیر چندین مورد گزارش از طرق مختلف به سازمان ها و نهادهای مرتبط از جمله فرمانداری بویراحمد و شورای اسلامی شهر یاسوج ارائه شد که پس از رایزنی های به عمل آمده مسئولان راه و شهرسازی استان با اشاره به مشخص شدن محل احداث این پل وعده ساخت آن را دادند ولی تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

مسئولین خودشان را جای ما بگذارند 

پدر یکی از دانش آموزانی که سال گذشته در عبور از این جاده جان خود را از دست داد، نیز به خبرنگار مهر می گوید: مسئولین خودشان را جای ما و بچه خودشان را جای بچه های ما بگذارند و همانطور که انتظار دارند بچه خودشان در بهترین امکانات رفاهی تحصیل و زندگی کند به فکر بچه های ما هم باشند.

کاکاخان مسعودی می افزاید: به رغم وعده هایی که مسئولین دادند تاکنون هیچ کاری برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات مرگباری انجام نشده است. 

 

فرهنگ استفاده از پل هوایی نهادینه نشده است 

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید: احداث این پل پس از اتمام پروژه چهار خطه کردن این محور در دستور کار قرار می گیرد.

ممتاز جهانگیری می افزاید: چهار خطه کردن جاده یاسوج به بابامیدان به مسافت 12 کیلومتر در منطقه دشتروم دهم اکنون در دست اجراست که تا هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

وی بیان می کند:  با بهره برداری از این پروژه، مشکلاتی شامل پل های هوایی و سایر موادر مورد نیاز در برنامه کار قرار خواهد گرفت تا مشکلات مردم بر طرف شود.

جهانگیری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر ایجاد سرعت گیر و علائم راهنمایی در این مسیر تا بهره برداری از پروژه می گوید: سرعت گیر ها مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده اند اما در صورت نیاز یک سرعت گیر در این محدوده ایجاد می شود.

وی بیان می کند: روستاهای زیادی در کنار جاده های اصلی در این استان وجود دارد اما متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده از پل هوایی نهادینه نشده و در بخی از مناطقی که پل هوایی احداث شده، مورد استفاده قرار نمی گیرد. 

 

جهانگیری می افزاید: بر این اساس احداث این پل ها در اولویت نیست اما هر جا نیاز باشد احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته کارشناسان بیش از 14 درصد از تلفات رانندگی در کشور مربوط به عابران پیاده است که در این میان دانش ‌آموزان به علت سن کم و قدرت‌ تصمیم ‌گیری پایین، آسیب پذیرترین قشر عابر در عبور و مرور جاده‌ها هستند.

درحالی اولیا و مربیان این مدرسه سالها برای احداث یک پل هوایی در این منطقه نامه نگاری و پگیری می کنند که در شهر یاسوج و مناطق اطراف دهها پل هوایی بدون استفاده مانده است. پلهای هوایی که شاید روزی یک نفر نیز از آن عبور نمی کند.

شاید بهتر باشد مسئولان، یکی از این پل هوایی بلااستفاده را در کنار این مدرسه نصب کنند تا خون کودکی بی گناه بر اثر سهل انگاری ها و امروز و فردا کردنها بر آسفالت سیاه خیابان نریزد. 

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۳/۲۴ - ۰۷:۳۸ 

 

تاریخ ارسال: یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 05:53 | نویسنده: علیرضا شهبازکیا | چاپ مطلب 0 نظر

مناسب نبودن پل عابر پیاده خیابان آبشار اصفهان برای عبور معلولان

اصغر فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مناسب‌سازی شهری برای معلولان جسمی و حرکتی اظهار کرد: شهرداری اصفهان تاکنون اقدامات خوبی در زمینه مناسب‌سازی معلولان انجام داده است، اما برخی از این مناسب‌سازی‌ها نیاز به تکمیل دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود که مناسب‌سازی تمام اماکن عمومی طراحی شود تا تمام افراد معلول اعم از نابینایان، معلولان جسمی و حرکتی بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: ساختمان داخلی بهزیستی استان اصفهان به نحوی طراحی شده است که تمام معلولان بتوانند از آن استفاده‌ کنند.در خیابان آبشار دوم که مجتمع نابینایان هفت تیر و انجمن اسلامی نابینایان بهزیستی است به دلیل مراجعات بسیار شهرداری پل عابر پیاده‌ای در این قسمت احداث شده که هر چند در راستای مناسب‌سازی معلولان بوده، اما این پل به صورت پله‌ای و فاقد پله ‌برقی است.

فیاض با تاکید بر اینکه در این قسمت از خیابان آبشار و به دلیل وجود مجتمع نابینایان، معلولان جسمی و حرکتی بسیاری در حال تردد هستند، گفت: این پل باید به نحوی طراحی می‌شد که خطوط  پله‌ها، پله برقی باشد تا نابینایان و معلولان جسمی و حرکتی به راحتی بتوانند از عرض خیابان عبور کنند.

وی با بیان اینکه در مجتمع نابینایان خیابان آبشار، حدود 4 هزار پرونده نابینایی وجود دارد که روزانه نزدیک 200 نابینا به این مرکز مراجعه کنند، بیان کرد: برخی از این نابینایان مشکلات جسمی و حرکتی دارند و نمی‌توانند با وجود مشکل نابینایی از پله‌های پل عابر پیاده عبور کنند، ضمن اینکه عبور از عرض خیابان بدون استفاده از پل نیز برای نابینایان حادثه‌آفرین است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: از شهرداری منطقه مربوطه درخواست می‌شود که چاره‌ای برای عبور نابینایان در ابتدای بلوار آبشار در مقابل مرکز هفتم تیر بهزیستی شود.

وی اظهار کرد: تمام معلولان نیاز به استفاده از دستگاه دولتی دارند و اگر در هنگام مراجعه به این ادارات دچار حادثه‌ای شوند، مسئول هستند.

 

93/03/18 - 10:55 

 

تاریخ ارسال: چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 07:38 | نویسنده: علیرضا شهبازکیا | چاپ مطلب 0 نظر

اجرای پله برقی پل بیمارستان شهدای خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهرزاد آسایش صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک انتصاب مهدی یوسفی  مدیرعامل بومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی اظهار داشت: تعدادی از پروژه‌ها در سطح شهر وجود دارد که تسریع در اجرا و راه‌اندازی آنها می‌تواند حلاوت بیشتری برای شهروندان داشته باشد و باید روند اجرا شدن آنها سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس مرکز پژوهش شورای شهر بوشهر با بیان اینکه باید از تاخیر در اجرا پروژه‌ها جلو گیری شود، بیان داشت: پله برقی پل هوایی عابر پیاده که در کنار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر واقع شده از جمله پروژه‌هایی است که تسریع در راه‌اندازی آن می‌تواند جلب رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.

آسایش خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان نیز می‌توان یک ایستگاه اتوبوس را در کنار بیمارستان شهدا خلیج فارس احداث کرد تا استفاده کنندگان از اتوبوس شهری مجبور  نباشند حدفاصل ایستگاه اتوبوس میدان آزادی تا بیمارستان را پیاده طی کنند. 

 

93/03/19 - 09:10 

 

تاریخ ارسال: چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 07:24 | نویسنده: علیرضا شهبازکیا | چاپ مطلب 0 نظر

3 دستگاه پل عابر پیاده در بزرگراه ایرانشهر بمپور نصب شده است

عزیزالله درخوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایرانشهر اظهار کرد: با هدف ایمن‌سازی منازل مسکونی و مدارس حاشیه راه‎های اداره کل راه و شهرسازی جنوب اقدامات گسترده‌ای در راستای ارتقای ایمنی محورهای حوزه استحفاظی انجام شده که از جمله آن ایمن‌سازی بزرگراه ایرانشهر بمپور است.

وی افزود: نصب سه دستگاه پل عابر پیاده، بهسازی و آسفالت چندین زیرگذر و اجرای چندین کیلومتر خط کشی اقداماتی است که اخیراً در بزرگراه ایرانشهر بمپور برای کاهش تصادفات و در نهایت کاهش تلفات انسانی در این محور پرتردد انجام شده است.

مدیر راهداری اداره‎کل راه و شهرسازی ایرانشهر ادامه داد: طبق قرارداد سنوات گذشته برای احداث 13 پل عابر پیاده در محورهای جنوب استان با مبلغ حدود یک میلیارد تومان تاکنون پنج پل عابر پیاده در بزرگراه ایرانشهر بمپور احداث شده است و  در صورت تامین اعتبار برای نصب دیگر پل‎های عابر پیاده اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای دور برگردان خودروهای سبک بیش از 10 پل زیرگذر در نقاط مختلف بزرگراه ایرانشهر بمپور بهسازی و آسفالت شده است. 

 

93/03/20 - 12:15 

 

تاریخ ارسال: چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 07:14 | نویسنده: علیرضا شهبازکیا | چاپ مطلب 0 نظر

تصادف یک دستگاه تریلی با پل عابر پیاده در کرمان

 

دقایقی قبل یک دستگاه تریلی با پل عابر پیاده واقع در ورودی شهرک الهیه شهر کرمان به شدت برخورد نموده و منجر به واژگونی پل عابر شده است. 

به گزارش “بوتیا” دقایقی قبل یک دستگاه تریلی با پل عابر پیاده واقع در ورودی شهرک الهیه شهر کرمان به شدت برخورد نموده و منجر به واژگونی پل عابر شده است و باعث مسدود شدن خیابان ورودی این شهرک شده است. هم اکنون نیروهای امدادی در حال کمک رسانی و باز نمودن خیابان هستند. مشروح این خبر و همچنین خسارات وارده را متعاقباً در گزارش های بعدی به اطلاع خواهیم رساند. 

 

 منتشر شده در تاریخ: ۲۰ خرداد ,۱۳۹۳

 

تاریخ ارسال: چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 06:59 | نویسنده: علیرضا شهبازکیا | چاپ مطلب 0 نظر

استمداد اهالی روستا قمی آباد ری از رییس جمهور برای نصب پل عابر پیاده

شهر ری- ایرنا - در روزگاری که بیشتر مردم شهرنشین با وجود متعدد پل های عابر پیاده معمولی و مکانیزه به راحتی ازکنار آنها عبور کرده و کف خیابان و یا بزرگراه ها را برای تردد برمی گزینند، اهالی روستای قمی آباد مدتهاست که چشم انتظار نصب یک دستگاه پل عابر می باشند. 

 

به گزارش ایرنا، گذر بسیاری از عابران پیاده از عرض خیابان آن هم درست زیر پل هوایی در حوزه شهری به امری عادی تبدیل شده و افراد زیادی بی توجه به آنچه برای تسهیل امور روزمره و تامین امنیت خود با صرف هزینه های کلان و با تلاش ارگانهای مختلف ساخته می شود، در سطح خیابانها در رفت و آمدند.  


در جایی که وجود این پل ها نادیده گرفته می شود به معضلی برای مسوولان شهرداری از بابت صرف وقت زیاد، مطالعه، مکان یابی، تامین بودجه و احداث، مبدل شده و از طرفی موجب نگرنی رانندگان و در نهایت گرفتاری عابران را به همراه دارد، به خوبی مشاهده می شود مدت هاست که برخی ساکنین نه خیلی دور از پایتخت، نیازمند برپایی حتی یکدستگاه از این پل های عابر پیاده در محله ای با جمعیت حدود یک هزار نفر می باشند.

مساله عبور و مرور عابرین پیاده در طراحی تاسیسات شهری موضوعی بسیار مهم است چرا که در اغلب موارد همچنانکه مشاهده می شود این خیابان هستند که در الویت برای عبور وسایل نقلیه در نظر گرفته شده و از طرفی افرادی که در این فضا و یا محیط ها زندگی می کنند در حقیقت مکانی را برای آنان ساخته ایم که خطر در بیخ گوش آنان قرار دارد.

متاسفانه امروزه اتومبیل ها روز به روز حاکمیت خود را بر فضاهای شهری و حتی روستاها بیشتر و بیشتر می کنند و یکی از دلایل اصلی ساخت پیاده رو و پل های عابر پیاده افزایش ایمنی عبور و مرور برای عابران است و در این مواقع بیشتر افراد در معرض خطر و جان باختگان در حوادث رانندگی ، عابرین پیاده هستند.

اهالی روستای قمی آباد از بخش قلعه نو شهرستان ری بیش از دو سال است که با مراجعه و نامه نگاری های متعدد به بخشداری، فرمانداری، استانداری و حتی توسل به ریاست جمهوری، درخواست نصب و راه اندازی یکدستگاه پل عابر پیاده برای عبور روستائیان کرده ولی با توجه به دستورات ابلاغی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران در بهمن ماه سال گذشته به شرکت متولی نصب و راه اندازی این تجهیزات، تاکنون هیچگونه خبری از نصب پل در این منطقه نیست.

*** 18 کشته به دلیل نداشتن پل عابر پیاده

رییس شورای اسلامی روستای قمی آباد در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تا کنون 18 نفر از اهالی روستا به دلیل عبور از عرض جاده اصلی کشته و یا مصدوم شده اند که با توجه به پیگیری و دستورات ابلاغی از سوی مسوولان اداره راه و شهرسازی استان تهران، شهرداری منطقه 20، اداره ایمنی ترافیک استان و واحد بازرگانی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران که تمامی آنها در جریان امر قرار دارند، تا کنون این موضوع عملی نشده است.

ˈعبدالله شیرازیˈ گفت: در نامه اخیری که در اردیبهشت ماه گذشته به دفتر ریاست جمهوری از سوی این شورا ارسال شد خواستار عملیاتی شدن نصب پل عابر پیاده با توجه مشخص شدن پیمانکار این طرح شدیم و هم اکنون نیز از مسوولان و دست اندرکاران درخواست داریم برای جلوگیری از بروز خطرات عدیده و بی شمار تلفات انسانی در این مسیر اقدامی عاجل صورت دهند.

همچنین تعدادی از اهالی روستای قمی آباد بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری با ارسال نامه های جداگانی خواستار پیگیری اجرایی شدن این طرح از سوی ارگانهای ذی ربط شده و در بخشی از این مکاتبات آمده است که ما اهالی روستای قمی آباد از دفتر ریاست جمهوری گرفته تا مسوولان اداره راه و ترابری و شهرداری منطقه 20 برای رفع این معضل استمداد عاجل می جوییم.

مسعود تهرانی، حسین عابدینیان، علی عباسی، عباس شیرازی، علی رضایی پور و معصومه رضایی از جمله اهالی این روستا می باشند که ضمن اعلام مشکلات و نیازهای این روستا برای احداث پل عابر پیاده، موضوع دو سال مسکوت مانده این طرح را تا امروز یادآورشدند.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری با جمعیتی 45 هزار نفر در 10 کیلومتری جاده ورامین واقع شده است.  

 

تاریخ خبر: 20/03/1393 | ساعت: 19:25|

 

تاریخ ارسال: چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 06:51 | نویسنده: علیرضا شهبازکیا | چاپ مطلب 0 نظر

155 دستگاه پل عابر پیاده مازندران ساماندهی شد

 

بابل - خبرگزاری مهر: رئیس نمایندگی اداره کل حمل و نقل پایانه های استان مازندران با اشاره به وجود 155 دستگاه پل عابر پیاده در محورهای ارتباطی استان از ساماندهی آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید طاهری صبح سه شنبه در بازدید از طرح ساماندهی پلهای پیاده گفت: به منظور ایمن سازی عبور و مرور عرضی عابرین پیاده و دانش آموزان اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدام به احداث پلهای عابر پیاده مقابل مدارس و دانشگاههای حاشیه راهها کرده است.

وی اظهار داشت: در راستای ساماندهی پلهای عابر پیاده حوزه نمایندگی ها ، نمایندگی بابل ضمن شناسایی کلیه پلهای عابر پیاده تحت پوشش این نمایندگی اقدام به طراحی برچسب شناسه با کد مخصوص نمایندگی به تعداد 63 عدد پل نموده و در قسمت پیشانی پل در دو طرف نصب نموده است.

به گفته طاهری، تعداد پلهای عابر پیاده در محورهای مواصلاتی استان مازندران 155 پل که در  نمایندگی بابل63 پل، نمایندگی ساری48 پل،نمایندگی نوشهر 36 پل و نمایندگی نکا 8 پل وجود دارد. 

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۳/۲۰ -  ۱۱:۵۸ 

 

تاریخ ارسال: چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 06:38 | نویسنده: علیرضا شهبازکیا | چاپ مطلب 0 نظر

گزارش تسنیم از بی‌توجهی مسئولان به مرگ و میرهای جاده‌ای در یاسوج

اهالی روستای "حسین آباد" در معرض آسیب؛ تراژدی مرگ در جاده‌های دشتروم یاسوج

خبرگزاری تسنیم: در سال ۱۳۸۹ با افتتاح جاده یاسوج بابامیدان پس از سال‌ها یکی از گره های کور عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد برداشته شد تا جایی که افتتاح این طرح از شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف کشوری بازتاب ویژه ای داشت و سبب خوشحالی مردم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، این جاده به عنوان یکی از راه های مهم شمال به جنوب کشور مورد توجه بوده که با افتتاح آن مسیری جدید و مطمئن برای رانندگان ترانزیتی فراهم شد و روزانه شاهد عبور خیل وسایل نقلیه سبک و سنگین از این جاده هستیم.

با توجه به تامین زیرساخت‌های طرح های عمرانی و لحاظ کردن انواع علائم راهنمایی و رانندگی و نیز ارائه تسهیلات به روستاها و شهرهایی که در مسیر چنین جاده هایی واقع شده اند، نصب پل هوایی در روستاهای پرجمعیت یکی از مهم ترین نیازهای مردم این مناطق بوده که روزانه می بایست برای امور زندگی از این جاده ها به دفعات عبور کنند.

اما متاسفانه به دلیل عدم توجه مسئولان به این موضوع شاهد تصادفات و حوادث ناگوار منجر به فوت اهالی این روستاها هستیم و با توجه به آمار ارائه شده گویی سالانه این آمار در حال تکرار بوده و مسئولان با وعده‌های خود به نوعی سر و ته قضیه را هم می‌آورند.

روستای حسین‌آباد دشت‌روم در 15 کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد که سالانه شاهد بروز تصادفات و از دست دادن اهالی خود در این مسیر است.

بازی با جان برای این مردمان امری عادی است

مردم این روستا به دلیل واقع شدن در مسیر جاده یاسوج - بابامیدان و حجم بالای ترافیک در این مسیر با مشکلات زیادی برای عبور و مرور و کارهای روزانه خود مواجه هستند و گویی بازی با جان برای این مردمان امری عادی است.

به دلیل واقع شدن برخی خانوارها در پایین دست جاده و احداث نهادهای آموزشی، خدماتی، انتظامی و بهداشتی در سمت دیگر، رفت و آمد مردم این روستا به سختی صورت می گیرد که در برخی مواقع به دلیل سرعت بالای وسایط نقلیه و عدم رعایت مسائل ایمنی و رانندگی شاهد حوادث تلخ منجر به فوت در این مسیر هستیم.

مدرسه ابتدایی شهید مرادی روستای حسین آباد دشت روم به دلیل واقع شدن در سمت شمالی جاده هر ساله شاهد پرپر شدن گل هایی است که برای کسب علم آموزی و ورود به دنیای علم و ادب پا بر جاده آرزوهای پدر و مادر می گذراند ولی معصومانه و غریبانه در این جاده جان خود را از دست می دهند.

دانش آموزان این مدرسه ابتدایی هرگز خاطره خوبی از این دوران نخواهند داشت چون در مقابل چشمان خود دیدند که چطور سارای 7 ساله دانش آموز کلاس اول ابتدایی بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد.

اما این بی مهری ها و بی توجهی مانع کسب علم و همت مردم این دیار برای آموزش فرزندانشان نشد و هر روز دانش آموزان به صورت دسته ای و با کمک والدین، معلمان و مدیر مدرسه از جاده عبور داده می شوند.

پل مخصوص آب های سطحی که در ورودی این مدرسه و در زیر جاده قرار دارد محلی دیگر برای عبور دانش آموزان این مدرسه ابتدایی می باشد که به دلیل وجود زباله ها انواع جانواران از جمله مار در آن وجود داشته و روزانه برخی از این دانش آموزان به دلیل هراس از ماشین ها خطر رویارویی با مار را به جان می خرند و از زیر این پل عبور می کنند.

مسئولان احداث این جاده با ایجاد این پل که برای عدم تخریب جاده بر اثر جریان آب های سطحی درنظر گرفته شده بود هرگز فکر نمی کردند که روزی محلی برای عبور و مرور کودکان دانش آموز شود که اگر می دانستند شاید سقفش را کوتاه تر می ساختند.

جاده دشتروم که به قتلگاه دشتروم معروف است در سال های اخیر شاهد بیشترین تصادفات منجر به مرگ به دلیل عدم استانداردها بوده که بعضا پیمانکاران یا کمبود اعتبارات میلیاردی را بهانه می کنند ولی ایجاد پل هوایی در یک روستا که سال ها در مسیر عبور و مرور انواع وسایط نقلیه سبک و سنگین بوده آن هم با اعتباری ناچیز برای مجموعه راه و شهرسازی قابل تامل است.

مردم روستای حسین آباد دشت روم بارها برای ایجاد پل هوایی درخواست هایی کتبی و حضوری به مسئولان شهرستانی و استانی داده اند که جز وعده چیزی نصیبشان نشده است.

احداث پل هوایی عابر پیاده بیشترین توقع مردم روستا برای جلوگیری از سوانح رانندگی

احداث پل هوایی مخصوص عبور و مرور افراد بیشترین توقعی بود که مردم این روستا با از دست دادن تعداد تامل برانگیزی از اهالی خود خواستار آن بودند و حتی در مقطعی اقدام به مسدود کردن این جاده کردند که با وساطت ریش سفیدان و مسئولان و وعده های آنان مردم داغ دیده روستا سکوت کردند و چشم انتظار وعده های مسئولان ماندند.

رییس مدرسه شهید مرادی روستای حسین آباد دشت روم که در کنار چهار معلم دیگر این مدرسه علاوه بر مدیریت مرکز آموزشی وظیفه عبور روزانه دانش آموزان از جاده را نیز بر عهده دارد، نبود پل هوایی و عدم رعایت وسایل نقلیه در این مسیر را از مهم ترین عوامل مرگ و میر در این روستا عنوان کرد.

سید رحمت الله حسینی با اشاره به کشته شدن تعدادی از اهالی این روستا به علت تصادفات جاده ای، گفت: هر سال شاهد کشته شدن مردم این روستا به دلیل سرعت بالای وسایل نقلیه در این جاده پرترافیک هستیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به 50 سال از عمر مدرسه شهید مرادی روستای حسین آباد دشت روم می گذرد اظهار داشت: در حال حاضر حدود 70 دانش آموز مقطع ابتدایی در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

حسینی به وضعیت نامطلوب این مدرسه اشاره کرد و گفت: علاوه بر  کمبود برخی وسایل و امکانات آموزشی و ورزشی در این مدرسه، ایاب و ذهاب دانش آموزان یکی از چالش های دانش آموزان، اهالی روستا و دانش آموزان این مدرسه است.

حسینی یکی از مهم ترین دغدغه های اهالی روستای حسین آباد دشت روم را وضعیت عبور و مرور دانش آموزان برای رفتن به مدرسه عنوان کرد و افزود: اولیای دانش آموزان این مدرسه مجبورند هر روز فرزندان خود را از جاده عبور دهند و هنگام ظهر معلمان و برخی دیگر از اهالی این وظیفه را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه بر طبق گفته اهالی در این جاده سالانه به طور میانگین دو نفر کشته می شود، تصریح کرد: در فصل زمستان و در بیشتر ایام سال به دلیل ترس اهالی و دانش آموزان برای عبور از جاده، دانش آموزان از پل مخصوص عبور آب های سطحی و فاضلاب که در جلوی این مدرسه قرار دارد استفاده می کنند.

حسینی با اشاره به خطرات ناشی از عبور دانش آموزان از این پل، گفت: در این پل که در زیر جاده اصلی می باشد به دلیل وجود زباله ها و رطوبت، انواع حیوانات و حشرات موزی وجود دارد که چندین مورد وجود مار در این پل توسط دانش آموزان گزارش شده ولی به دلیل خطرات جاده دانش آموزان مجبور به طی این مسیر هستند.

رییس مدرسه شهید مرادی حسین آباد دشتروم با اشاره به درخواست های مردم این روستا به مسئولان برای احداث پل هوایی در این مسیر، خاطرنشان کرد: چندین مورد گزارش از طرق مختلف به سازمان ها و نهادهای مرتبط از جمله فرمانداری بویراحمد و شورای اسلامی شهر یاسوج ارائه شد که پس از رایزنی های به عمل آمده مسئولان راه و شهرسازی استان با اشاره به مشخص شدن محل احداث این پل وعده ساخت آن را دادند ولی تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

یکی از اعضای شورای شهر یاسوج با اشاره به خدمت معلمی در مدرسه شهید مرادی روستای حسین آباد دشت روم، ابراز کرد: در سال گذشته به عنوان معلم در این مدرسه مشغول به کار بودم که بارها مردم این روستا با درخواست های آن ها مبنی بر پیگیری احدث پل هوایی از سوی شورای اسلامی شهر یاسوج به بنده مراجعه کردند.

زهرا زمانی با بیان اینکه درخواست مردمی از طرف شورای اسلامی شهر یاسوج برای پیگیری احداث پل در این منطقه به اداره راه و شهرسازی استان ابلاغ شد، عنوان کرد: مسئولان راه و شهرسازی استان برای احداث پل عابر پیاده در این روستا قول مساعد دادند ولی تاکنون اقدامی نشده است.

کاکاخان مسعودی با بیان اینکه دخترش دانش آموز مدرسه ابتدایی شهید مرادی دشت روم بود، افزود: فرزندم به هنگام عبور از جاده بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

آقای استاندار به فکر بچه‌های ما باشید

وی با اشاره به فعالیت ها و درخواست های مردمی روستای حسین آباد دشتروم درباره وضعیت این جاده، بیان کرد: در زمان دوران اصلاحات مردم این روستا با دعوت از آقای غریب پور فرماندار وقت شهرستان بویراحمد مشکلات مربوط به این جاده و خطرات آن را گوشزد کرده و خواهان توجه مسئولان به این موضوع شدند که مسئولان قول احداث پل هوایی دادند که تاکنون خبری از آن نیست.

مسعودی ابراز کرد: با توجه به وجود نهادهای خدمات روستایی از جمله مراکز بهداشتی درمانی، کشاورزی و پاسگاه در این منطقه و مراجعه مردم روستاهای اطراف به این مراکز وجود پل هوایی مخصوص عابر پیاده در این منطقه ضروری است و از مسئولان استانی که اکثرا بومی هستند انتظار داریم فکری به حال این مشکل کنند.

وی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای استاندار که الان قدرت اجرایی دارد خودش را جای ما و بچه خودش را جای بچه های ما بگذارد و همانطور که انتظار دارد بچه خودش در بهترین امکانات رفاهی تحصیل و زندگی کند به فکر بچه های ما هم باشد و نه فقط برای فرزندان ما بلکه برای همه مردم این منطقه دستور احداث پل هوایی بدهد.

یکی دیگر از اهالی روستای حسین آباد دشت روم با اشاره به تلفات جانی این مسیر و اعتراض اهالی این روستا، گفت: انوع گزارشات و درخواست ها از طرف مردم این روستا درخصوص حوادث رخ داده این جاده به فرمانداری و استانداری داده شد ولی به رغم وعده هایی که دادند تاکنون هیچ کاری برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات مرگباری انجام نداده اند.

محمد حسین خلفی با بیان اینکه درخواست هایی از طریق حوزه مقاوت بسیج در این خصوص داشتیم، اظهار کرد: با ارسال این درخواست به سپاه فتح استان خواستار کمک از سوی آن ها شدیم که متاسفانه آن ها هم کاری نکردند.

مسئولان به رغم همه وعده‌ها هیچ کاری نکرده‌اند

خلفی با اشاره به خطرات جانی این جاده برای دانش آموزان مدرسه شهید مرادی روستای حسین آباد، تصریح کرد: اولیا این دانش آموزان صبح ها مجبورند خودشان بچه ها را از جاده عبور دهند ولی پس از تعطیلی مدرسه به دلیل اینکه اکثر اولیا مشغول به کارهای روزمره از جمله کشاورزی و دامداری هستند دانش آموزان به وسیله مدیر مدرسه و یا از طریق پل مخصوص آب های سطحی که در جلوی این مدرسه قرار دارند از این جاده عبور می کنند.

وی افزود: از مسئولان استداعا داریم که در مورد مشکل این روستا حداقل کمک را درخصوص ایجاد پل هوایی داشته باشند هرچند به رغم همه قول هایی که دادند تاکنون هیچ گونه کمکی نکرده اند.

تهدید مردم روستا برای بستن جاده

خلفی با اشاره به تهدید اهالی روستای حسین آباد دشت روم مبنی بر بستن جاده، گفت: درصورت عدم توجه مسئولان به مشکلات به وجود آمده و جلوگیری از دیگر حوادث مرگبار مجبوریم خودمان جاده را ببندیم.

وی با اشاره به تخریب جاده توسط برخی از اهالی روستا پس از تصادفات گذشته، خاطرنشان کرد: پس از این اقدام، مسئولان برای برطرف کردن این مشکلات و احداث پل هوایی و سرعت گیر قول مساعد دادند که هنوز عملی نشده است.

خلفی با اشاره به عدم وجود سرعت گیر و علائم راهنمایی و رانندگی در این مسیر، گفت: در این جاده که در منطقه مسکونی واقع شده وسایط نقلیه با سرعت سرسام آور عبور می کنند که حضور ماموران راهنمایی و رانندگی در طول روز کافی نیست.

تعجب استاندار از آمار کشته شدگان سوانح رانندگی روستای حسین آباد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز بی اطلاعی از بروز چنین مشکلاتی در روستای حسین آباد دشت روم با ابراز تعجب از آمار کشته شدگان مجموع 50 خانوار این روستا این آمار را قابل تامل عنوان کرد.

سید موسی خادمی با اشاره به برخی مشکلات جاده دشت روم از تسریع عملیات تعریض و احداث این جاده خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اقدامات ادارات ذیربط درخصوص احداث پل مخصوص عابر پیاده در مناطق حادثه خیز، گفت: این پل ها در مناطق حادثه خیز احداث می شود.

پژمان نیک اقبالی در پاسخ به عدم احداث پل هوایی در روستای حسین آباد دشت روم، گفت: در صورت وجود چنین مناطقی در اسرع وقت نسبت به احداث پل هوایی اقدام خواهد شد.

در بازدید اخیری که حاج زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از منطقه دشت روم داشت به پیگیری اداره راه و شهر سازی استان برای احداث پل عابر پیاده در این روستاها تاکید کرد.

تراژدی مرگ در جاده دشتروم پایانی ندارد

گویی تراژدی مرگ در جاده دشتروم پایانی ندارد و قبل از مسافران دامن گیر اهالی روستاهای اطراف این جاده بوده که تاکنون بدون کمترین تقاضایی و فقط درخواست احداث پل هوایی شاهد کشته شدن عزیزان خود در این جاده هستند.

از طرف دیگر وجود برخی پل های مخصوص عابر پیاده در شهر یاسوج که روزانه شاید چند نفر انگشت شمار از آن ها عبور کند در فاصله ای کمتر از 10 کیلومتر از این روستا قابل تامل است.

برخی از پل های هوایی شهر یاسوج در مناطقی احداث شده اند که در بیشتر ایام سال بلا استفاده می باشند و برخی دیگر از این پل ها که بی حاشیه هم نیستند نیمه کاره رها شده اند حال آن که کمی آن طرف تر کودکی بی گناه جان خود را در نیاز کامل به این پل ها از دست می دهد.

مسئولان استانی به ویژه در حوزه راه و شهرسازی به جای وعده دادن با نگاهی دوباره به وضعیت مردمان حاشیه راه ها باید درخصوص ایمنی و صیانت از جان و مال آن ها همت گمارند تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

تاریخ ارسال: یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 14:31 | نویسنده: علیرضا شهبازکیا | چاپ مطلب 0 نظر

برآورد احجام کاری برای هر پل عابر پیاده

برآورد احجام کاری برای هر پل :


 پل عابر پیاده


تاریخ ارسال: یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 14:26 | نویسنده: علیرضا شهبازکیا | چاپ مطلب 0 نظر

افزایش تعداد پل‌های هوایی قوچان در دستور کار قرار گرفت

 

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای شهرستان قوچان گفت: با توجه به اهمیت و حجم ترافیک بالا در بلوار امام رضا(ع) به عنوان شاهراه آسیایی و محل گذر زائران حضرت رضا (ع) مخصوصا در ایام تعطیل احداث ۳ عدد پل در این مسیر به تصویب شورای محترم رسید.  

اسدالله قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قوچان اظهار کرد: نصب پل‌های هوایی در کاهش آمار تصادفات و افزایش ایمنی تردد عابران پیاده بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: بر این اساس یکی از برنامه‌های اولویت دار شورای اسلامی شهر قوچان احداث پل‌های هوایی عابر پیاده در نقاط مختلف سطح شهر است.

قاسمی تصریح کرد: برای احداث پل‌های هوایی عابر پیاده در مرحله اول شورای اسلامی با همکاری کار‌شناسان مربوطه  مطالعات لازم را انجام داد و برطبق  نیازسنجی و مکان یابی برای نصب این پل‌ها در سطح شهرستان برنامه ریزی شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت و حجم ترافیک بالا در بلوار امام رضا(ع) به عنوان شاهراه آسیایی و محل گذر زائران حضرت رضا (ع) مخصوصا در ایام تعطیل احداث 3 عدد پل در این مسیر به تصویب شورای محترم رسید.

رئیس شورای شهرستان قوچان اظهار کرد: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری قوچان و با پیگیری‌های مستمر شورای اسلامی در سه نقطه بلوار امام رضا مقابل موزه مردمشناسی، ابتدای بلوار ارتش، میدان ورزش اجرا  می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا مدتی است که سازه‌های پل‌های مذکور توسط بخش خصوصی آماده و به محل‌های نصب حمل شده‌اند.

قاسمی با تشکر از پیگیری خبرنگار تسنیم در مورد تاخیر در نصب این پل‌ها گفت: چون بخش خصوصی از بیرون شهرستان متولی این کار است همچنین به دلیل شرایط ناپایدار جوی، نصب این پل‌ها با تاخیر همراه شد.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده ظرف مدت 20 روز آینده عملیات تکمیلی پل‌ها انجام می‌شود.

رئیس شورای شهرستان قوچان تصریح کرد: شهروندان قوچانی به زودی می‌توانند جهت دسترسی ایمن از عرض این محور از این پل‌ها استفاده کنند.

قاسمی اظهار کرد: این محور به عنوان یکی از معابر شریانی درجه یک در مطالعات جامع تعریف شده است و با افزایش سرعت خودرو‌ها روبرو است و با احداث این پل هوایی عابر پیاده عبور عرضی عابران پیاده به صورت ایمن فراهم می‌شود.

وی گفت: حجم ترافیک بالا، عبور وسایل نقلیه سنگین و عمر بالا سبب از بین رفتن روکش  آسفالت در بعضی از نقاط این محور شده است که نارضایتی همشهریان و مسافران امام رضا(ع) را در برداشته است، در جلساتی که شورای اسلامی و شهردار محترم با مدیر کل راه و شهرسازی استان داشته مقرر شد در طرحی مشارکتی روکش آسفالت این محور نیز به زودی تعویض شود.

تاریخ ارسال: یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 14:24 | نویسنده: علیرضا شهبازکیا | چاپ مطلب 0 نظر
( تعداد کل: 23 )
   1      2     3   >>
صفحات